Scholen in actie (1/2)
Campus FLX in Leopoldsburg zet met hun project 'gepersonaliseerd samen leren' sterk in op zelfregulatie bij hun leerlingen.
Leerlingen vinden het alvast super:
'Ik zit al veertien jaar op deze school en ik ben
ontzettend blij met het zelfregulerend leren', vertelt Elis UƧar uit de vijfde
Latijn-Wiskunde. 'Later wil ik geneeskunde studeren en mensen helpen.
Zelfstandig kunnen werken zal goed van pas komen aan de universiteit. Daarvoor
ben ik Campus FLX heel dankbaar.'
Op de speelplaats roept een hollende
leerling zijn glunderende directeur toe: 'Mevrouw, ik wil echt niet meer
terug naar het gewone leren. Dit is zoveel fijner.'
3. Bestudeer de activiteitenplanner van GO! campus FLX Leopoldsburg: https://pro.g-o.be/blog/Documents/Activiteitenplanner%202%20Engels%20OT6%206ASO%20FLX.pdf
4. Hoe zou jij dergelijke planner aanpassen voor jouw lessen of ter implementatie in jouw school?
Bekijk het filmpje hiernaast (4:57').
- Hoe zet deze school zoal in op zelfregulatie?
- Noteer kernwoorden voor jezelf.
Denk hierbij aan het cyclisch model: